Ubuntu Gnu Linux, promisiune respectată

Spuneam că trebuie să respect o promisiune făcută în privința postării unei recenzii a sistemului de operare Ubuntu Gnu Linux. Promisiunea e mai grea ca datoria, dar amandoua sunt destul de grele. Așa că să scap de povara promisiunii și să spun ce am de spus.

Am cumpărat acum câțiva ani de zile ceva componente sau piese, nici nu știu ce, cât, unde și cum, de altfel nici  nu mai contează asta. La acelea am primit gratuit un cd. Cu ce era acel CD? Scria ceva ciudat pe el, Ubuntu… Ce mai era și Ubuntu ăsta? L-am încercat și instalat. A fost un sistem de operare. Era destul de accesibil, bara de meniu atractivă, dar avea destule hibe pentru un utilizator obișnuit cu Windowsul și, la vremea aceea, unul destul de nefamiliarizat cu tainele calculatorului. Între timp, am ajuns să pot formata singur hardul, să-mi instalez singur Windows și să nu fiu nevoit să apelez la nimeni pentru nimic. Sunt destul de cunoscător pentru un amator. Atunci nu eram și poate de aceea mi s-a părut un sistem imposibil (nu folosesc expresiile cu care l-am caracterizat). La acea vreme mi s-a părut că e greoi și din ce mai țin minte știu că trebuia să tastezi programul, destinația sa de pe hard, și altele de acest gen. Nu știu dacă e corect sau nu ce țin minte. Nu sunt, nu voi fi și nici nu cred că am aptitudini de programator sau de cunoștințe avansate în acest domeniu. Acum la recomandarea unor prieteni am încercat Ubuntu Gnu Linux. Mi s-a părut mult ușurat și mai accesibil decât ce încercasem eu cu ani în urmă. Mulți s-au exprimat că ar fi mult mai bun decât windows. Așa mi s-a părut și mie cel puțin până acum. Partea bună este că nu te costă nimic. Aspectul este unul foarte estetic, grupajele din bara de meniu și accesibilitatea sunt pe placul meu. Trecerea de la Windows s-a făcut relativ ușor în cazul meu, iar ușurința cu care se utilizează acest program este remarcabilă. Recomand celor care caută performanța să utilizeze Ubuntu, la început li se va părea mai greu deoarece sunt obișnuiți cu Windows dar pe parcurs vor uita de el.

Leave a Reply

